Legtöbbünk életében meghatározó szerepet játszik a pénz. Éppen ezért komoly bajban vagyunk, ha megcsappan a pénztárcánkban a húszezresek, tízezresek száma. Pénzügyi nehézségeinkkel, problémáinkkal általában valamelyik bankot keressük fel és várjuk a szakértők tanácsát. A legtöbb pénzügyi nehézség áthidalására megoldást találhatunk.
De nem mindegy, hogy melyik bankot keressük fel. Körültekintően végig kell járni, át kell gondolni, hogy melyik pénzintézet válasszuk. A különböző bankok különböző lehetőségeket rejthetnek. Informálódhatunk pénzügyi híreket tartalmazó újságokból, honlapokról, ismerősöktől, személyes felkeresés révén vagy reklámokból is. Nagyon fontos, hogy hiteles és valós képet kapjunk a pénzintézetekről. Ezért a legjobb megoldás, ha személyesen keressük fel az adott pénzintézetet. Személyes beszélgetésnél a környezet, a légkör, a fogadtatás, az ügyintéző hozzáértése és kedvessége is hozzájárulhat, hogy melyik banknál vesszük fel a hitelünket.
A legtöbb pénzintézet csatlakozott a Magatartási Kódexhez, így annak szabályai alapján kell tájékoztatni minden érdeklődőt. A pénzügyi tanácsadás folyamán mindenképpen beszélni kell a hitellehetőségekről, hitel összegéről, forint vagy deviza alapú hitelekről, a kondíciókról, a kamat- és kezelési költségekről, az árfolyamkockázatról, a KHR listáról, jövedelméről, egyedül veszi fel a hitelt vagy adóstársat is bevon-e a hitelügyletbe, hiteligénylés menetéről, hitelbírálatról, biztosításról.
A cikk folytatódik..