Világszerte egyre komolyabb figyelmet kap a gazdaság minden területén a környezettudatosság, hiszen amennyiben a legfőbb célunk a fenntartható fejlődés, ahhoz elengedhetetlen, hogy váltsunk és változtassunk, ezáltal életmódunkon, szokásainkon és bizony elektronikai berendezéseinken is.
Míg ugyanis évekkel ezelőtt például egy televízió kapcsán maximum annyi kikötés volt, hogy megbízható és színes legyen – fotelből való kezelhetőséggel -, addig ma már ezeken túl egyre többen veszik figyelembe környezetvédelmi tulajdonságaikat is, amelyeket energetikai besorolással jeleznek a gyártók. Ez gazdasági szempontból óriási változásokat és lényegében egy komoly fellendülést indított el, hiszen mióta a környezettudatosság a cél, azóta a világon egyre többen cserélik le televíziójukat azért, hogy környezetbarát, kevesebbet fogyasztó lapos tévére válthassanak.
A válság hozzásegítette az embereket a változáshoz

A környezettudatosság miatt egyre több lapos tévé fogy
Noha a gazdasági válság hatására az emberek nagy általánosságban elpénztelenedtek, ugyanakkor a legtöbben tisztába voltak azzal, hogy egyrészt csak akkor indíthatjuk be újra a gazdaságot, ha mindenki elkezd valós pénzeket költeni, másrészt pedig a megtakarításhoz ismét költekezni kell. Ennek fényében a legfrissebb amerikai statisztikák szerint az utóbbi években drasztikus változás következett be gazdaságilag a televíziós piacon, ezáltal van, aki kisebb képernyőre váltott, mások azonban rájöttek arra, hogy nem kell feltétlenül lemondaniuk a nagy képernyőről, mindössze csak a háttérben meghúzódó technológiát kell jól megválasztaniuk, hiszen bizonyos képernyőátló felett egy plazma tévé sokkal olcsóbb és kevesebbet is fogyaszt, mint a manapság slágernek számító LCD.
A fenti adatokat és megfigyeléseket a Quixel Research csapata biztosította, akik a válság utáni években, ezáltal már 2009 második negyedévében azt tapasztalták, hogy az első negyedévhez viszonyítva – az egyértelműség kedvéért a 2009. január-március közötti időszakról van szó – mintegy 42 százalékkal több plazma TV-t adtak el az Egyesült Államokban, ami elképesztő változás még a recesszió előtti évekhez viszonyítva is. A jelenség oka állítólagosan nem más, minthogy a 720 pixeles megjelenítésre képes, tehát HD Ready plazma tévék sokkal olcsóbbak, mint azok a hasonló méretű LCD tévék, amelyek full HD-ra, tehát 1080 pixelre képesek.
A különbség szinte elhanyagolható
Noha a számok tükrében majdnem kétszeres felbontásról van szó, a vásárlók szerint, ha érzékelnek is különbséget, az igazán csekélynek tekinthető és elhanyagolható, és mivel a tengerentúli szolgáltatók gyakran még ma is csak 720p-ben sugároznak, teljesen felesleges Blu-ray lejátszó nélkül nagyobb felbontású tévé. Az 50 hüvelyk feletti méretben márpedig ez akár 5-600 dolláros megtakarítást is jelenthet, ezen felül pedig a jobb energetikai besorolás miatt – lévén kevesebb áramot fogyaszt egy ilyen plazma tévé – környezetbarát változást is.